ساده‌سازی کنترل پوشش اسکلتی با استفاده از LEDهای چشمک‌زن

ساده‌سازی کنترل پوشش اسکلتی با استفاده از LEDهای چشمک‌زن

پوشش اسکلت اندام تحتانی در کمک به افرادی که پاهای خود را از دست داده، نتایج بسیار امیدبخشی را نشان داده‌اند. اما اگر فردی از گردن به پایین فلج باشد، هرگونه کنترل دستی در این دستگاه‌ها بی ‌فایده است. به منظور کمک به بهبود این شرایط و سایر ناتوانی‌های جسمی، دانشمندان دانشگاه کره و برلین، رابط مغز-کامپیوتری را طراحی کرده که بدون دخالت دست عمل می‌کند و پوشش اسکلت اندام تحتانی را با رمزگشایی سیگنال‌های ارسالی از مغز پوشنده، کنترل می‌نماید.

چندین واحد پوشش اسکلتی در دست توسعه است یا در تعداد محدود تولید شده‌اند، و کنترل آنها اغلب با حرکات نیمه‌ی بالای بدن امکان‌پذیر است. اما کاربران برای کنترل واحد جدیدا توسعه یافته، فرامین را با فعال کردن یکی از پنج LED درخشنده شروع کرده و یک کلاه برق‌نگار مغزی (EEG) سیگنال‌های ارسال شده از مغز پوشنده در مورد حرکت مورد نظر را می‌خواند. با توجه به اینکه هر LED در فرکانس خاصی می‌تابد، تمرکز بر روی یک LED خاص منجر به ایجاد سیگنال خاصی در مغز کاربر می‌شود. سپس سیستم قادر به تفسیر این سیگنال‌ها از طریق EEG و تبدیل آنها به دستورات سیستمی برای به حرکت واداشتن پوشش اسکلتی است.

این شیوه از کنترل برای افرادی که حتی قادر به کمترین میزان کنترل بدن خود نیستند نیز مفید است. پژوهشگران همچنین ادعا کرده که سیستم آنها دارای نسبت سیگنال به نویز بهتری با جداسازی سیگنال‌های کنترل مغزی از نویزهای اطراف هستند.

بر اساس اعلام دانشمندان، یادگیری عملکرد این سیستم نیز بسیار ساده بوده و تنها چند دقیقه آموزش آن به کاربران زمان می‌گیرد. تنها نقطه‌ی ضعف این سیستم، عدم کاربردی بودن آن برای افراد دارای صرع به دلیل واکنش‌های احتمالی آنها به LEDهای چشمک‌زن می‌باشد.

مقاله‌ای از پژوهش‌های این گروه در ژورنالJournal of Neural Engineering منتشر شده است.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:47 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز